A treia întâlnire transnațională
C4 - Gorzyce-Poland, 4-8 Februarie 2019
Prima zi, 4 Februarie 2019
Prima activitate a fost întâlnirea profesorilor și elevilor din cele trei țări participante. Au fost împărtășite idei, experiențe și așteptări în legătură cu proiectul.
Ne-am întâlnit cu conducerea școlii care a prezentat pe scurt istoricul și principalele proiecte ale școlii Zespol din Gorzyce. Am discutat despre sistemul de învățământ din Polonia, despre tendințele în politica educațională, despre profilul instituției și despre partenerii din comunitatea locală.
Sesiunea de deschidere, cu o introducere generală despre școală, prezentată de elevi și profesori, a fost un eveniment impresionant. Programul a cuprins prezentări, cântece interpretate de gazdele noastre și o scurtă scenetă istorică pe care am apreciat-o foarte mult.
Materialele audio-video despre activitatățile legate de roboții Arduino au atras atenția audienței prin creativitate și originalitate.
Vizitarea școlii a fost a doua activitate pe agendă. Am avut ocazia să vizităm clasele, laboratoarele, internatul și biroul directorului. Am fost impresionați de laboratoarele tehnice și de varietatea utilajelor și procedeelor, precum și de creativitatea elevilor la decorarea pereților claselor și ai culoarelor.
Ziua a doua, 5 Februarie 2019
Ne-am întâlnit cu toții la Poarta Opatowska (vechiul oraș) în Sandomirez și am fost invitați să vizităm orașul, însoțiți de un gid profesionist. Am aflat o muțime de lucruri despre istoria locului și despre destinația diferitelor clădiri. Elevii și profesorii au fost impresionați de străzile pavate și de arhitectura clădirilor, dar în mod deosebit de tunelurile subterane în care locuitorii depozitau bunuri sau se ascundeau în caz de pericol. Turul a cuprins și vizitarea muzeului Diocesan. Acolo am văzut o colecție variată de picturi, sculpturi, broderii și obiecte de cult care constituie tezaurul regiunii. Am făcut o mulțime de fotografii din turnul Opatowska, situat în Piața Porumbeilor și ne-am amuzat prin coridoarele secrete ale tunelurilor.
Am fost apoi întâmpinați foarte amabil de primarul orașului care și-a exprimat admirația pentru proiectul nostru. Ne-a promis că autoritățile locale vor continua să susțină școlile în asemenea inițiative. Elevii și profesorii și-au exprimat impresiile despre oraș și am discutat despre caracteristicile unice ce fac orașul Sandomirez și împrejurimile foarte atractive. Fiecare participant a primit suveniruri din partea autorităților locale, iar evenimentul a fost mediatizat în presa locală.
Ziua a început cu o sesiune de lucru în laboratorul de Autocad. Elevilor li s-a propus să creeze o piesă 3D pe baza instrucțiunilor din specificație. Activitatea a fost concepută din două părți: în prima parte, elevii au lucrat în grupe și au desenat obiectul în reprezentare 2D, iar în etapa a doua au reprezentat imaginea 3D a piesei.
A urmat vizita la compania Federal Mogul din Gorzyce. După prezentarea procedurilor de protecție a muncii, am vizitat întreprinderea. Specialistul care ne-a însoțit ne-a vorbit despre utilizarea roboților industriali în procesul tehnologic de fabricare a pistoanelor și a altor piese de autovehicule. Am avut ocazia astfel să vedem etapele de fabricație a pistoanelor pentru diferite tipuri de mașini. Ne-a impresionat parteneriatul cu școala deoarece am aflat că mulți dintre absolvenții Liceului Zespol devin angajați ai companiei (care produce 6% din producția de pistoane la nivel global).
Ziua a patra, 7 Februarie 2019
Dimineața am plecat spre Chmielow (NSG Group Factory). Am vizitat Fabrica de parbrize pentru autovehicule NSG Pilkington. Profesorilor și elevilor li s-au prezentat instrucțiunile de protecție a muncii și au primit echipament de protecție. În timpul vizitei, gazdele ne-au prezentat procesul de producție al diferitelor tipuri de parbrize de autovehicul. Procesul este de asemenea automatizat, iar calitatea produselor este verificată riguros pentru a corespunde necesităților clienților.
Următoarea activitate pe agendă a fost vizita la Castelul Baranow Sandomiersky. Ghidul ne-a prezentat în detaliu istoricul castelului, punînd accent pe caracteristicile unice ale acestuia. Am aflat multe lucruri interesante despre proprietarii castelului de-a lungul timpului și despre modificările pe care le-au făcut. Mobilierul a fost impresionant, iar arhitectura întregului castel, superbă.
După-amiaza, workshopul cu roboți, desfășurat la Castelul Barranow a fost o activitate antrenantă. Participanții au construit un mini-robot din componente Lego. Echipele mixte au colaborat pentru custruirea celui mai reușit robot care să ridice o piesă de lemn și să urmărească un traseu cu obstacole. Elevii au fost încântați de construirea și de programarea roboților și au găsit soluții creative la problemele întâmpinate.
Ziua a cincea, 8 Februarie 2019
Competiția roboților a fost evenimentul cel mai așteptat al agendei. Echipele și-au pregătit roboții și i-au testat timp de 20 de minute pe traseul prestabilit. Roboții trebuiau să urmărească traseul cu întreruperi. Elevii au primit diplome și au completat un chestionar de feedback.
Următoarea activitate a fost competiția dintre profesori și elevi în sala de sport a Liceului Zespol. Cele două echipe au jucat volei, iar scorul a fost foarte strâns. Evenimentul a fost captivant, prin colaborarea profesorilor și a elevilor din țările participante.
Elevii au petrecut restul zilei într-un mod relaxat, cu familiile gazdă și au consolidat relațiile de prietenie, distrându-se împreună.
Cina festivă a reunit elevii și profesorii care au participat la proiect. Relațiile de prietenie deja formate au fost consolidate într-un mediu informal. Am râs, am dansat, am discutat și ne-am distrat planificând următoarele activități.
- Prec
- Următor >>